Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module


A megújult képviselőtestületről

 

A MEGÚJULT KÉPVISELŐTESTÜLET MUNKAMEGOSZTÁSA

 

Az alábbiakban szeretném megosztani a kedves testvérekkel a megújult képviselőtestület feladatmegosztási táblázatait.

Tudni kell, hogy a testület tevékenysége során két fontos területet lát el:

1. Lelkipásztori bizottság (plébános nevezi ki a munkacsoportok vezetőit, és a vezetőknek javaslatot tesz a munkacsoport tagjaira, de ők maguk is felkérhetnek segítőtársakat). A lelkipásztori bizottság munkacsoportjaiba tartozó tagokat a munkacsoport vezetői felügyelik, a tagok a szolgálati út betartásával először a munkacsoport vezetőivel egyeztetik tevékenységüket, nekik tartoznak elsősorban beszámolni. A plébános és a képviselőtestület egésze a munkacsoportok vezetőit hallgatja meg a csoport elnevezésében szereplő feladatok tekintetében.

2. Gazdasági bizottság (a tisztségviselőket a testület maga közül választja). Ebbe a körbe tartozik a testület világi elnöke, a jegyzője, a pénztárosa, a gazdasági gondnoka, a gazdasági felügyelők, a számvizsgálók és a temetőfelügyelet. Hatáskörük a táblázatban leírt feladatokra vonatkozik.
Mindkét bizottság tevékenységét a plébános felügyelete mellett végzi, munkájáról az egész testületnek tartozik beszámolással.

Fontos, hogy a testület tagjai a saját területükön végzett munkájukat - a hívek megbízása alapján, a teljes testület bizalmát élvezve, felelősséggel - a hívek érdekében végzik. Ahogyan a testületen belüli döntések valamennyi testületi tag közös akaratát jelentő döntésként jelennek meg (különvélemény nélkül, még ha lenne is olyan), úgy a kinevezett és megbízott tisztségviselők tevékenységét a híveknek, az egyházközség tagjainak is is úgy kell fogadniuk, mint az egyházközség vezetőségének döntését és szándékát.

Azért is ismertetem az egyházközség képviselőtestületi tagjainak feladatkörét, hogy tudjuk, hogy ügyes-bajos dolgainkban kihez kell fordulnunk, ki az illetékes a mondanivalónk meghallgatására és az intézkedésre.

Tudom, hogy ez jelentős változás az egyházközség vezetésében, de ez a jövő. Ez a megújulás teszi lehetővé, hogy ne háruljon minden, más által is elvégezhető feladat a plébánosra, vagy csupán néhány ember viselje a terhek nagy részét. Kérem tehát, hogy saját érdekünkben eszerint járjunk el a jövőben.

Természetesen mód van arra, hogy időpontot egyeztessünk hivatalos ügyeinkben is a plébánossal való találkozásra . Ezt ügyfélfogadási időben személyesen vagy ugyancsak ügyfélfogadási időben telefonon, a (22) 350 751-es számon tehetik meg. Használható még a bicskeiplebania[kukac]gmail.com email cím is. Templomon kívül, lelki ügyeinkben is jobb, ha az időpont egyeztetés lehetőségével élünk, mert így a megbeszélt időt kizárólag és minden zavaró körülmény nélkül erre lehet felhasználni.
A táblázatok letölthető pdf formátumban itt érhetők el.

 


 

 
         

 

         

 

 Varga Imre atya


scroll back to top